Jak vypadal rok 2022 ve Footshopu? CEO Peter Hajduček říká, že se učili „tančit v dešti“, protože dění v e-commerce bylo nepředvídatelné. Na Reshoperu vystoupí s přednáškou 7 lekcí z transformace Footshopu Aneb lesk úspěch nepřináší, srdce ano.
Říkáte, že loni, kdy bylo těžké cokoli predikovat, jste se naučili „tančit v dešti“. Co bylo na loňském roce pro Footshop největší škola?
Dříve jsem si myslel, že jádrem úspěchu je pracovat víc a lépe než ostatní. Po loňském roce věřím, že je to o schopnosti vtáhnout celou firmu do řešení problému a nasměrovat ji ke stanovenému cíli. Největší školou pro mě bylo to, jak významně korelovaly naše úspěchy s atmosférou a zapojením lidí. Úspěchu nedosáhneme delším ani detailnějším dashboardem. Dosáhneme ho tím, že lidi ve firmě do dashboardů každý den koukají a diskutují nad nimi.
Zaujal mě váš přístup k řešení problémů (v jiném rozhovoru jste řekl, že máte třeba křesťanský kříž v batohu, abyste nezapomněl, že vesmír je velký a naše problémy jsou malé). Co tedy nejvíce posunulo vás osobně?
Především jsem si posunul hranice toho, jak a co je možné zvládnout. S dobrým úmyslem a laskavostí dokáže leader přesvědčit celý svět, aby ho podpořil. Upřímnou snahu a odhodlanost ocení i jindy chladní obchodní partneři. Naučil jsem se, že můžu vyhrát i se špatnými kartami.
Jakou roli v takových situacích hraje firemní kultura a vnitřní nastavení lidí ve firmě?
Absolutně klíčovou. Lekce minulého roku významně změnily žebříček mých priorit a hodnot jako leadera. Transparentně komunikovat směrem do firmy, upřímně se o lidi zajímat, investovat energii do posilování jednoty týmu, být pro lidi dostupný, vědomě lidem dávat šanci na zlepšení a pracovní růst bude pro mě už asi vždy větší prioritou než dokončit nějaký dokument.
Jaké vlastnosti u svých manažerů jste v tu dobu ocenil nejvíce?
U kolegů jsem nejvíc ocenil pragmatický pohled na situaci a kvalitní komunikaci při vedení vlastního týmu. Největším úspěchem manažera je rozšíření týmu o výjimečný talent nebo rozvoj současných lidí a naopak rychlá reakce, pokud se to nepodaří.
Na co se mohou těšit posluchači vaší přednášky na Reshoperu 2023?
V době obrovského technologického pokroku bych rád přinesl prezentaci o dlouhodobých principech úspěchu, mezilidských vztazích, o osobním prožívání a učení se. Nebudeme však lítat v oblacích. Přeju si, aby si posluchači odnesli velmi konkrétní rady, které můžou ihned aplikovat bez ohledu na velikost a působení firmy. Nasdílím změny, které mi pomohly dosáhnout minulý rok nejlepších výsledků od vzniku firmy.
Můžete už trochu předem pojmenovat hlavní doporučení pro e-commerce leadery?
Před prezentací se ještě určitě budu připravovat a hledat správná slova a příklady, jak zkušenost co nejpochopitelněji nasdílet. Dnes bych své zkušenosti a doporučení popsal takto:
Připravte si strategický one-pager. Složitost je jednoduchá a jednoduchost náročná. Výstup přepracujte k jednoduchosti. Ideálně na jednu stránku. Věřím, že dobré komunikaci předchází nastavený směr, který umíme jednoduše pojmenovat. Paradoxně to znamená hluboké pochopení detailních dat a z nich vytáhnout nejdůležitější insight.
Nebojte se opakovat jednu věc dokola. V minulosti jsem si myslel, že na každý all-hands meeting musím přijít s něčím novým. Začal jsem opakovat to nejdůležitější dokola a dosahuju s tím výrazně lepších výsledků.
Děkuji, prosím, vážím si, oceňuji, promiň. To jsou slova, jejichž vyslovení nic nestojí a jejichž návratnost je obrovská. Systematicky vyhledávejte příležitosti na jejich vyslovení.
Investujte do vztahů mimo firmu. Bez rychlé finanční pomoci a významných ústupků ze strany dodavatelů by se nám minulý rok výrazně zkomplikoval. Deset let budování důvěry jsem přetavil ve velmi hmatatelné business vstupy. Naopak by to nešlo, v náročných chvílích už na budování vztahů není čas.
Nelítejte v oblacích. Někdo mi řekl „Úsporami se k prosperitě nedostaneš.” To možná platí dlouhodobě, ale ve složité situaci mi pomohl opačný přístup – přestat čekat na pozitivní vstupy, reflektovat realitu a rychle se jí přizpůsobit.
Přijďte si vyslechnout ozkoušené tipy z praxe. Stavte se ve středu 17. května na konferenci Reshoper 2023! Těšíme se v PVA Expo Praha Letňany.
Tým Reshoper
Letos vás bude po celou dobu akce provázet aplikace Eventee!
Propojte se, chatujte, domluvte si schůzky nebo si sestavte vlastní program!
1. Stáhněte si aplikaci pro iOS nebo Android, případně rovnou naskenujte QR kód.
2. Otevřete tento odkaz, kterým si otevřete Reshoper událost v Eventee.
3. Vyplňte si svůj profil a můžete začít!
© 2024 Reshoper s.r.o. | Obchodní podmínky | Cookies